Friday, May 04, 2007

Tulpenvakantie (2)


Vandaag hebben we Erik en Jenny al weer naar Schiphol gebracht. Terwijl we over de Welle in Deventer reden zag ik dat de IJssel maar op 2.18 m + NAP staat. De laagste stand sinds de digitale meting. Ik verbaas me erover dat men blijft doorgaan met maatregelen te nemen om het overtollige water beter af te voeren. De IJssel is nu echt een regenrivier. Smeltwater is passé. Volgens mij valt dat hoge water wel mee. Het is eerder andersom. Erik en Jenny vliegen met Icelandair via Reykjavik naar NY. Het was een erg leuke week. Dinsdag zijn ze naar Amsterdam geweest en hebben ze bij Marijke geslapen. Woensdag hebben ze een bezoek gebracht aan Oma Schiedam en zijn ze met Jordy en Rene naar Blijdorp gegaan, waarna ze in Almere zijn blijven slapen. Donderdagavond zijn we met z’n vijven (Marijke, Erik, Jenny, Christa and me) bij Chez Antoinette lekker gaan eten. Chez Antoinette was eind jaren zestig mijn stamkroeg. We zaten buiten op in binneplaatsje in het historische Bergkwartier, met uitzicht op de Bergkerk. Tot mijn verrassing hadden ze nu een Hollands menu met asperges, een beetje hutspot etc. terwijl ze een Portugees restaurant zijn. Het was lekker en gezellig. 's avonds hebben we naar de film Zwartboek gekeken.En dus vandaag alweer uit gezwaaid op Schiphol. Het was een prima week. Sorry Jenny dat we je met klaverjassen zo van de mat hebben gespeeld.





No comments: