Sunday, December 16, 2007

Weekend 15/16 december 2007

Meegelopen met de politie Deventer
Vrijdag overdag en zaterdag ’s nachts ben ik met de trajectbegeleider die de studenten in het korps IJsselland begeleidt, meegelopen. Hij was tevens hulp officier van justitie, waaraan aangehouden verdachten worden voorgeleid. Ik heb in vier bureaus in Deventer en Raalte met studenten gesproken en ik heb ze een examen zien doen. Zaterdagnacht ben ik om 23.00 uur bij de briefing geweest, bij een grote verkeerscontrole op de A1 en heb ik patrouille gereden tussen vier en vijf uur ’s nachts op de Brink. Naast een paar aanhoudingen is het vrij rustig gebleven.
Hoogwater
De IJssel staat hoog (+ 5.57 NAP). De landtong is helemaal verdwenen, daardoor lijkt de IJssel een erg brede rivier die zijn weg vindt tussen de twee dijken. Dit geeft werkelijk schitterende plaatjes. Ik probeer al een tijdje voorbijtrekkende ganzen bij een ondergaande zon te fotograferen. Zijn ze te zien?



Dickens festijn
Zaterdagmiddag zijn we op de fiets naar de stad geweest. Wij hebben kibbelingen gegeten op de markt en enkele boodschappen gedaan. Het was erg druk vanwege het Dickens festijn. Het Bergkwartier is voor de 17de keer omgetoverd in een Dickens decor. Daar komen in twee dagen ca 150.000 mensen op af. Een aparte geïmproviseerde brug scheidt de wachtende mensenmassa in de Keizerstraat van de mensen die naar het station willen. De agent op de foto is een student van mij die gisteren examen deed. Ik vind het maar niks om schuifelend door het Bergkwartier te gaan en allemaal verklede stadsgenoten te zien. Dat hebben we dus ook niet gedaan!




Oppassen
Zaterdagmiddag hebben we op Cedric gepast, terwijl Amke en Niels bij de Bijenkorf in Arnhem kerstinkopen deden. Cedric kan zichzelf al optrekken tot staan. Wij hebben een uur met hem gewandeld. Cedric heeft zich voorbeeldig gedragen.



1 comment:

Jenny & Erik said...

Cedric is so adorable! Wish we were there.