Sunday, June 28, 2009

Kanoën in de Weerribben

Ik ben net terug van een heerlijk dagje kanoën in de Weerribben. Eind jaren 70 begin jaren 80 heb ik daar diverse werkweken met Mavo leerlingen doorgebracht. Het gebied kende ik nog goed, echter vele namen van planten ben ik vergeten. Het gebied ziet er welvarender uit. We zijn van Ossenzijl naar Kalenberg via diverse slootjes gevaren (ca 16 km). Opvallend was de stilte, de bloeiende kamperfoelie en het bloeiende pijlkruid. We waren zaterdagmiddag al weggegaan en hebben een tent bij de Vrijbuiter in Roden gekocht. Een mooie tent waar je ook in kunt staan (wat een luxe!!!). ’s avonds op het balkon in Groningen heeft Christa samen met Erik een camping gereserveerd in de USA, zodat Jenny en Erik daar ook in het wekend naar toe kunnen. Mooi dat dat allemaal draadloos kan. Het is een camping in Wellfleet Cape Cod geworden. Ik ben benieuwd.







No comments: