Saturday, March 10, 2012

Tomatito




De wereldberoemde flamencogitarist Tomatito gaf afgelopen vrijdag een voorstelling in Carré. Samen met vijf compagnons. Tomatito (gitaar), El Christi (gitaar), Lucky Losada (percussie), Juan de Juan (dans), Simon Roman (zang) en Morenito de Illorca (zang). Flitsend, soms ingetogen gitaarspel. Zittende heren in strak zwart pak die soms subtiel het ritme klapten. Zang en dans vanuit de tenen met een geweldige passie. Ik werd volkomen verrast toen de laatst aangesloten man (Juan) rustig naar het midden van het podium liep en een flamenco dans liet zien om van te smullen. Geweldig. Absolute top. Zondag 26 februari had ik Tomatito op de TV gezien in Vrije geluiden. Christa vond hem ook goed klinken en we besloten een keertje weer naar Carré te gaan. Leuk avondje uit. Eten in de Magere brug en dan naar de voorstelling. Ik had kaarten online besteld bij een ticket bureau. De betaling wilde aanvankelijk niet lukken dus deed Christa er een mailtje over heen. Ik maar wachten op die kaartjes die toegestuurd zouden worden. Per aangetekende post veronderstelde ik. Ze kwamen maar niet. Ze waren nogal duur dus ik begon me al zorgen te maken. Uiteindelijk kwamen ze donderdag 8 maart laat in de middag digitaal. Wat een digibeet. Alles bij elkaar een prima spontane actie.

No comments: