Friday, October 02, 2015

Eerste zes pensioenweken/Wandelen/Update Jachthaven/Film over de Raambuurt in de jaren 80


De eerste zes pensioenweken
De eerste zes pensioenweken zijn goed bevallen. Geen gedoe meer, eindelijk 'echt' eigen baas. Inmiddels word ik ingewerkt als vrijwilliger educatie  voor het Etty Hillesum Centrum in Deventer. Ik heb al meerdere bijeenkomsten bijgewoond en heb ik meegelopen met een les aan een groep 7. Daarnaast start ik morgen in het Asielzoekerscentrum te Schalhaar. Ik loop mee met een les NT2. Straks krijg ik nog druk ook!

Wandelen
Afgelopen zondag zijn we van Zutphen naar Deventer gelopen via Voorst. Het was prachtig weer. De laatste 5 km waren zwaar. We gingen om 11.00 uur lopen en we waren om 18.00 uur thuis (21 km).





Update Jachthaven
De IJssel staat erg laag + 1.46 NAP. Wat een verschil met begin januai toen het water + 5.27 NAP stond (zie het hoogteverschil op de foto).Het eerste seizoen van de nieuwe jachthaven zit er bijna op. Het ziet er netjes uit.




Film over de Raambuurt (20 min.)
Via Facebook kwam ik een link tegen naar mijn vrijwilligerswerk in de Raambuurt in de jaren 80. Erg leuk om te zien. Onze kinderen zijn ook te zien! De acties hebben zin gehad.

http://noordenbergkwartierdeventer.nl/WordPress/?page_id=2202


No comments: